| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Παρασκευή, 00:01 - 21/10/2022

 
Περίληψη: 
 
Οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν αποδείξει το πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να υποστηρίξουν τις στρατιωτικές επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις ασφαλείας καθώς και την ανεξάρτητη ισχύ τους και την προθυμία τους να δράσουν. Τώρα είναι η ώρα να προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε με τους ηγέτες των εταιρειών τεχνολογίας και να ξεκινήσουμε ουσιαστικές και συνεχείς συζητήσεις σχετικά με τις ικανότητες και τα σχέδια αυτών των εταιρειών
 

 
--------------------------
 
Ακόμη και πριν κάνει την προσφορά για να αγοράσει το Twitter, ο Ίλον Μασκ ήταν φανατικός χρήστης του ιστότοπου. Αυτός είναι ένας λόγος που ο υπουργός Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Ουκρανίας, Mykhailo Fedorov, άρχισε να δείχνει προτίμηση στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ώστε να παρακινήσει τον διευθύνοντα σύμβουλο της SpaceX να ενεργοποιήσει την Starlink, ένα τμήμα της SpaceX που παρέχει δορυφορικό Διαδίκτυο, για να βοηθήσει την χώρα του στον απόηχο της εισβολής της Ρωσίας. «Ενώ προσπαθείτε να αποικίσετε τον Άρη, η Ρωσία προσπαθεί να καταλάβει την Ουκρανία!» έγραψε ο Fedorov έγραψε στις 26 Φεβρουαρίου: «Σας ζητάμε να παράσχετε στην Ουκρανία σταθμούς Starlink».
 
 
Ένας πύραυλος της SpaceX που μεταφέρει 53 δορυφόρους Starlink εκτοξεύεται στην Φλόριντα, τον Απρίλιο του 2022. Steve Nesius / Reuters
 
------------------------------------------------------
 
«Η υπηρεσία Starlink είναι πλέον ενεργή στην Ουκρανία», έγραψε ο Μασκ την ίδια μέρα στο Twitter. Αυτός ήταν ένας θρίαμβος για την Ουκρανία: διευκόλυνε τις ουκρανικές επικοινωνίες στην σύγκρουση. Η Starlink συνέβαλε αργότερα στην απόκρουση των ρωσικών επιθέσεων με παρεμβολές εναντίον της υπηρεσίας της στην Ουκρανία με μια γρήγορη και σχετικά απλή ενημέρωση του κώδικα. Τώρα, ωστόσο, ο Μασκ αμφιταλαντεύεται για το εάν η εταιρεία θα συνεχίσει να χρηματοδοτεί την δορυφορική υπηρεσία Starlink που έχει διατηρήσει την Ουκρανία [1] και τον στρατό της συνδεδεμένο κατά την διάρκεια του πολέμου.
 
Οι εντάσεις και η αβεβαιότητα που προσθέτει ο Μασκ στην πολεμική προσπάθεια καταδεικνύουν τις προκλήσεις που μπορούν να αναδυθούν όταν οι εταιρείες διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην στρατιωτική σύγκρουση. Εταιρείες τεχνολογίας που εκτείνονται από την Microsoft έως τις νεοφυείς επιχειρήσεις της Silicon Valley έχουν παράσχει υπηρεσίες κυβερνοάμυνας, παρακολούθησης και αναγνώρισης—όχι με τις οδηγίες μιας σύμβασης με την κυβέρνηση ή ακόμη και ως μέρος ενός κυβερνητικού σχεδίου, αλλά μέσω της ανεξάρτητης λήψης αποφάσεων μεμονωμένων εταιρειών. Οι προσπάθειες αυτών των εταιρειών δικαίως έχουν κερδίσει σεβασμό και αναγνώριση· η εμπλοκή τους, άλλωστε, ήταν συχνά pro bono και θα μπορούσε να προκαλέσει ρωσικές επιθέσεις στα δίκτυά τους, ή ακόμα και στους ανθρώπους τους, ως αντίποινα.
 
Αλλά αυτός είναι ένας νέος τομέας για τις εταιρείες των ΗΠΑ και για την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Η κυβέρνηση Μπάιντεν [2] πρέπει τώρα να βρει λύση στο πώς να αξιοποιήσει την ισχύ και την προθυμία αυτών των εταιρειών με τρόπους που θα βοηθήσουν και δεν θα βλάψουν τα στρατηγικά συμφέροντα στο μέλλον. Για να γίνει αυτό, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά γιατί εμπλέκονται οι εταιρείες και τι μπορεί να κάνει η κυβέρνηση για να συνεργαστεί πιο ουσιαστικά μαζί τους ώστε να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ.
 
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
 
Οι επιχειρήσεις των ΗΠΑ έχουν μακρά ιστορία συνεργασίας με την κυβέρνηση των ΗΠΑ εν μέσω πολέμου. Κατά την διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου [3], η Ford Motor Company βρήκε νέα χρήση για τις γραμμές παραγωγής της για να κατασκευάσει εξοπλισμό που χρειαζόταν ο στρατός, όπως οχήματα, κινητήρες αεροσκαφών, ακόμη και το βομβαρδιστικό B-24. Πιο πρόσφατα, εργολάβοι υπηρεσιών όπως οι Kellogg, Brown και Root οικοδόμησαν και στελέχωσαν βάσεις, παρέχοντας υποστήριξη επιμελητείας στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν. Αλλά αυτές οι εταιρείες είχαν συμβάσεις από την κυβέρνηση των ΗΠΑ για ετούτες τις υπηρεσίες. Αυτό δεν ισχύει για πολλές από τις εταιρείες τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται στην Ουκρανία.
 
Εταιρείες τόσο μικρές όσο και μεγάλες, τόσο ιδιωτικές όσο και δημόσιες, έχουν υποστηρίξει τις στρατιωτικές επιχειρήσεις της Ουκρανίας. Οι τεχνολογίες Planet, Capella Space και Maxar —όλες τους εταιρίες δορυφόρων— έχουν παράσχει εικόνες [4] που ήταν χρήσιμες για την ουκρανική κυβέρνηση και την υπόθεση της. Οι εικόνες έχουν κάνει τα πάντα, από το να ενημερώνουν τις χερσαίες επιχειρήσεις έως το να κινητοποιούν την παγκόσμια κοινή γνώμη, χάρη στην δημοσιότητα που συγκεντρώθηκε στο Twitter και σε εξέχοντα ειδησεογραφικά μέσα. Η Primer.AI, μια νεοφυής επιχείρηση της Silicon Valley, τροποποίησε γρήγορα την σύνθεση των εργαλείων της για να αναλύει τις ειδήσεις τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και για να λαμβάνει, να μεταφράζει και να αναλύει μη κρυπτογραφημένες φωνητικές επικοινωνίες των Ρώσων στρατιωτικών ηγετών. Ακόμη και η Clearview AI, μια νεοφυής επιχείρηση με έδρα τη Νέα Υόρκη που εστιάζει κυρίως στην επιβολή του νόμου στις Ηνωμένες Πολιτείες, προσέφερε εθελοντικά τις υπηρεσίες αναγνώρισης προσώπου της για να βοηθήσει τους Ουκρανούς αξιωματούχους στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και να συμβάλει στον εντοπισμό θυμάτων και εγκληματιών πολέμου.
 
Η Microsoft έχει διαδραματίσει έναν ιδιαίτερα ενεργό ρόλο, ανακοινώνοντας την έναρξη νέων ομάδων που θα εργάζονται «όλο το εικοσιτετράωρο» για να υπερασπιστούν [5] οργανισμούς και κυβερνητικές υπηρεσίες της Ουκρανίας από μια «επίθεση κυβερνοπολέμου». [Η Microsoft] έχει προστατεύσει από επιθέσεις σε υποδομές κρίσιμης σημασίας, οι οποίες εκτελούνται με προϊόντα της Microsoft. Η Microsoft έφτασε στο σημείο να λάβει νομικά και τεχνικά μέτρα για να αφαιρέσει τα σημεία εκκίνησης του Διαδικτύου που χρησιμοποιούσαν οι Ρώσοι για τις επιθέσεις τους. Τον Απρίλιο, η Microsoft δημοσίευσε την δική της έκθεση πληροφοριών, αποδίδοντας συγκεκριμένες επιθέσεις σε ρωσικές μονάδες και κατασκευάζοντας ένα λεπτομερές χρονοδιάγραμμα των γεγονότων, πριν από την ανακοίνωση της Κυβερνο-Διοίκησης (Cyber Command) των ΗΠΑ τον Ιούλιο.
 
Η εκτίμηση της αγοράς ήταν ένας λόγος που ενεπλάκησαν αυτές οι εταιρείες. Όλες είχαν προγραμματισμένες κάποιες προηγούμενες ή μελλοντικές δουλειές με την κυβέρνηση των ΗΠΑ. Η επιθυμία να διατηρήσουν καλές σχέσεις θα μπορούσε να έχει επηρεάσει τις αποφάσεις τους να εμπλακούν σε μια σύγκρουση όπου η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει δεδηλωμένο συμφέρον εθνικής ασφάλειας. Μια εταιρεία όπως η Microsoft έχει επίσης ένα οικονομικό κίνητρο να υπερασπιστεί την ακεραιότητα των προϊόντων της. Εντοπίζοντας και εξαλείφοντας τις ευαλωτότητες που εκμεταλλεύονται οι Ρώσοι, η Microsoft βελτίωσε σαφώς την ασφάλεια των συστημάτων της.
Η εταιρική στρατηγική έπαιξε επίσης ρόλο. Οι εταιρείες έκαναν αναρτήσεις στο διαδίκτυο σχετικά με την συμμετοχή τους, δημοσίευσαν αναφορές για τις ρωσικές κυβερνο-δραστηριότητες και δημοσίευσαν μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δελτία τύπου. Οι τριμηνιαίες εκθέσεις για τους επενδυτές ανέφεραν επίσης την στήριξη στην Ουκρανία [6] ως μέρος περιβαλλοντικών, κοινωνικών [προγραμμάτων] και προγραμμάτων διακυβέρνησης (ESG). Οι δορυφορικές εικόνες της Ουκρανίας από την Maxar παρασχέθηκαν δωρεάν στα πρακτορεία ειδήσεων ως μέρος της προσπάθειάς της για «Φιλανθρωπία στα Δεδομένα».
 
Κάποιοι ηγέτες εταιρειών φαίνεται ότι υπήρξαν σημαντικοί στο να ηγηθούν για την υποστήριξη στην Ουκρανία. Ο πρόεδρος της Microsoft, Brad Smith, έχει από καιρό δηλώσει την πεποίθησή του για την προστασία του «ανεπαίσθητου και ευαίσθητου» φράγματος «ανάμεσα στην ελευθερία και στο αντίθετό της, τον ολοκληρωτισμό». Ο Sean Gourley, ο ιδρυτής της Primer.AI, έχει ιστορικό συνεργασίας με την κυβέρνηση των ΗΠΑ σε ζητήματα εθνικής ασφάλειας και έχει πρώην κυβερνητικά στελέχη στο διοικητικό συμβούλιο του. Και, φυσικά, οι ταχείες απαντήσεις του Μασκ στο Twitter δίνουν λόγους να πιστεύουμε ότι ο ίδιος καθοδηγεί προσωπικά την απόφαση της εταιρείας του να εμπλακεί.
 
Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΧΕΙΡΑ ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑ ΧΕΙΡΑ
 
Οι προσπάθειες αυτών των εταιρειών τεχνολογίας είναι αξιέπαινες και, στις περισσότερες περιπτώσεις, ευθυγραμμίζονται με το έργο της κυβέρνησης των ΗΠΑ για την Ουκρανία. Αλλά η κυβέρνηση των ΗΠΑ πρέπει τώρα να οικοδομήσει σχέσεις και ένα σχέδιο συντονισμού εν μέσω της κρίσης [7] στην Ουκρανία και πριν αναδυθεί μια άλλη κρίση αλλού. Αρχικά, αυτές οι δεσμεύσεις θα πρέπει να είναι σε ανώτερα επίπεδα, διότι οι αποφάσεις λαμβάνονται και καθοδηγούνται από την κορυφή. Οι συχνές ανεπίσημες συζητήσεις θα βοηθούσαν τους ηγέτες για την εθνική ασφάλεια να εκτιμήσουν τον αντίκτυπο και τις δυνητικές απαντήσεις σε συγκεκριμένες για τις επιχειρήσεις, όπως οι απειλές για τις υποδομές και τους εργαζομένους στο εξωτερικό. Ιδανικά, με την πάροδο του χρόνου, η κυβέρνηση και οι εταίροι του κλάδου θα μπορούσαν να σχηματίσουν στενές σχέσεις εργασίας σε ανώτερα και μεσαία επίπεδα, που οι κυβερνητικοί ηγέτες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν πιο εύκολα για να προβλέψουν τις ενέργειες των εταιριών και να συντονίσουν εν μέσω κρίσης.
 
Αυτές οι σχέσεις θα μπορούσαν επίσης να βοηθήσουν τους κυβερνητικούς αξιωματούχους να κατανοήσουν και να προβλέψουν τις ικανότητες που οι εταιρείες ενός αντιπάλου θα μπορούσαν να φέρουν σε μια σύγκρουση, καθώς οι εταιρείες τεχνολογίας συχνά έχουν μεγαλύτερη επίγνωση της απειλής που θέτουν οι ανταγωνιστές. Και η συνεχής αλληλεπίδραση θα συμβάλει στην δημιουργία αγωγών επικοινωνίας για τις απρόβλεπτες προκλήσεις που είναι αναπόφευκτες σε μελλοντικές συγκρούσεις.
 
Μια τέτοια επικοινωνία και συνεργασία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα σε ζητήματα εθνικής ασφάλειας δεν είναι πρωτόγνωρη. Για παράδειγμα, από το 2015 και μετά, η Διαστημική Διοίκηση (Space Command) των ΗΠΑ έχει δημιουργήσει τέσσερις κυψέλες εμπορικής εναρμόνισης και είναι ανοιχτή όσον αφορά την σύνδεση της εμπορικής διαστημικής βιομηχανίας με την ενημέρωση και τις επιχειρήσεις πληροφοριών, παρακολούθησης και αναγνώρισης του στρατιωτικού διαστημικού τομέα. Επί του παρόντος, εννέα διαστημικές εταιρείες των ΗΠΑ είναι μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Maxar Technologies. Ομοίως, οι εμπορικές εταιρείες του κυβερνοχώρου εμπλέκονται μεταξύ τους και με την κυβέρνηση από την ίδρυση των Κέντρων Διαμοιρασμού και Ανάλυσης Πληροφοριών (Information Sharing and Analysis Centers ) το 2003. Ενώ αυτά τα κέντρα δημιουργήθηκαν για να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με τις απειλές σε κρίσιμης σημασίας υποδομές των ΗΠΑ, παρέχουν ένα άριστο μοντέλο για την ανταλλαγή ευαίσθητων [πληροφοριών] ή πληροφοριών εθνικής ασφάλειας εν μέσω κρίσεων και επιχειρήσεων μάχης.
 
Βασικός στόχος αυτών των συνεργασιών θα πρέπει να είναι η ικανότητα να προβλέπουν και να συντονίζουν το πότε μια εταιρεία τεχνολογίας θα εμπλακεί σε μια σύγκρουση και πότε όχι. Οι ηγέτες της κυβέρνησης και του κλάδου πρέπει να συζητήσουν τι θα συμβεί όταν οι δυνάμεις της αγοράς και οι διεθνείς σχέσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε πολύ διαφορετικές εταιρικές αποφάσεις. Πάρτε, για παράδειγμα, μια δυνητική σύγκρουση με την Κίνα [8]. Οι αμερικανικές εταιρείες είναι απίθανο να εγκαταλείψουν τις δημοκρατικές αρχές που έδωσαν την δυνατότητα για την άνοδό τους, αλλά οι αποφάσεις τους να δράσουν ενδέχεται να περιορίζονται περισσότερο από σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές, στα οικονομικά ή στο προσωπικό στην Κίνα. Εάν η κυβέρνηση άρχιζε να εξαρτάται από τις εταιρείες τεχνολογίας για κάποιες ικανότητες και τις έβρισκε αναξιόπιστες, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσαν να βρεθούν απροετοίμαστες κατά την διάρκεια μιας κρίσης. Η κατανόηση των αναγκών και των περιορισμών από αμφότερες τις πλευρές, πολύ εκ των προτέρων, θα μπορούσε να συμβάλει στην αποφυγή παρεξηγήσεων και σφαλμάτων.
 
Φυσικά, αυτό το ζήτημα εξελίσσεται τώρα με την Starlink. Ο ουκρανικός στρατός έχει γίνει εξαρτημένος από την τεχνολογία και, ως εκ τούτου, εξαρτημένος από τις αποφάσεις του Μασκ. Ο Μασκ έχει αποφασίσει να μην υποστηρίξει το αίτημα της Ουκρανίας να ενεργοποιήσει την Starlink στην Κριμαία και οι υπηρεσίες της Starlink ήταν πρόσφατα αναξιόπιστες στην Ουκρανία, ειδικά σε περιοχές που ελέγχονται από την Ρωσία. Φαίνεται επίσης ότι ο Μασκ έχει ζητήσει από το Πεντάγωνο να αναλάβει την χρηματοδότηση για την Starlink στην Ουκρανία, μολονότι επί του παρόντος λέει ότι θα συνεχίσει να χρηματοδοτεί την Starlink. Το αίτημά του για χρηματοδότηση θα μπορούσε να είναι μια επιχειρηματική απόφαση. Η απόφασή του για το πού θα [ενεργοποιήσει] και πού δεν θα ενεργοποιήσει την Starlink φέρεται να βασίζεται στην προσωπική του εκτίμηση για τον κίνδυνο κλιμάκωσης από την Ρωσία. Μια ιδιωτική εταιρεία αποφασίζει για όλα αυτά, ανεξάρτητα από τις κυβερνητικές πολιτικές ή τους στόχους.
 
Αυτά τα γεγονότα στην Ουκρανία θα έπρεπε να χρησιμεύσουν ως έκκληση για δράση για τους κυβερνητικούς ηγέτες. Οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν αποδείξει το πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να υποστηρίξουν τις στρατιωτικές [επιχειρήσεις] και τις επιχειρήσεις ασφαλείας καθώς και την ανεξάρτητη ισχύ τους και την προθυμία τους να δράσουν. Τώρα είναι η ώρα να προσπαθήσουμε να επικοινωνήσουμε με τους ηγέτες των εταιρειών τεχνολογίας και να ξεκινήσουμε ουσιαστικές και συνεχείς συζητήσεις σχετικά με τις ικανότητες και τα σχέδια αυτών των εταιρειών. Οι σχέσεις που οικοδομούνται μπορεί να αλλάξουν τα πάντα για τις σημερινές και τις μελλοντικές συγκρούσεις.
 
Η CHRISTINE H. FOX υπηρέτησε ως ασκούσα καθήκοντα υφυπουργού Άμυνας (2013-2014) και διευθύντρια της Εκτίμησης Κόστους και Αξιολόγησης Προγράμματος στο γραφείο του υπουργού Άμυνας (2009-2013).
 
H EMELIA S. PROBASCO είναι ανώτερη συνεργάτης στο Center for Security and Emerging Technology (CSET) στο Georgetown University.
 
Foreign Affairs
 
https://foreignaffairs.gr/articles/73862/christine-h-fox-kai-emelia-s-probasco/oi-kolossoi-tis-texnologias-pigainoyn-ston-polemo?page=show
 
https://www.foreignaffairs.com/ukraine/big-tech-goes-war
 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum