Οι μπελάδες της Amazon λόγω του
συνδικαλισμού εξαπλώθηκαν σε μια νέα ήπειρο,
καθώς οι οδηγοί διανομής σε μια από τις
μεγαλύτερες αγορές της εταιρείας έχουν
συσπειρωθεί για να καταπολεμήσουν τις κακές
συνθήκες που, όπως λένε, επιτείνει το σύστημα
τεχνητής νοημοσύνης του τεχνολογικού γίγαντα.
Δεκαπέντε
υπεργολάβοι οδηγοί στην
πόλη Ναγκασάκι της
Ιαπωνίας, οι οποίοι
ανακοίνωσαν τη
συνδικαλιστική τους
οργάνωση τη Δευτέρα,
κατηγόρησαν τους
αλγόριθμους τεχνητής
νοημοσύνης της Amazon
ότι δημιουργούν
ανέφικτες διαδρομές και
προθεσμίες, σύμφωνα με
το Bloomberg.
Συγκεκριμένα,
υποστήριξαν ότι το
σύστημα τεχνητής
νοημοσύνης της Amazon
επιδεινώνει τις συνθήκες
εργασίας τους,
αναγκάζοντάς τους να
εργάζονται πολλές ώρες
και για υπερβολικές
παραδόσεις χωρίς να
πληρώνονται για
υπερωρίες, ανέφερε το Bloomberg.
Η ομάδα ανακοίνωσε
σε συνέντευξη Τύπου τη
Δευτέρα ότι θα ενώσει
τις δυνάμεις της με μια
άλλη ομάδα υπεργολάβων
οδηγών με έδρα λίγο έξω
από το Τόκιο, οι οποίοι
συνδικαλίστηκαν τον
Ιούνιο.
«Η τεχνητή νοημοσύνη
συχνά δεν λαμβάνει υπόψη
τις συνθήκες του
πραγματικού κόσμου, όπως
ποτάμια ή σιδηροδρομικές
γραμμές ή δρόμους που
είναι πολύ στενοί για τα
οχήματα», δήλωσε ο
Tatsuya Sekiguchi,
αντιπρόεδρος της Tokyo
Union, η οποία προώθησε
τη συνδικαλιστική
οργάνωση των οδηγών τόσο
αυτή την εβδομάδα όσο
και τον Ιούνιο.
«Τα αποτελέσματα
είναι παράλογες
απαιτήσεις και πολλές
ώρες εργασίας», πρόσθεσε.
Οι οδηγοί δεν
απασχολούνται άμεσα από
την Amazon, αλλά είναι «ατομικές
επιχειρήσεις» που
προσλαμβάνονται από
εταιρείες υπεργολαβίας
για να εκπληρώσουν
συμβάσεις με τον γίγαντα
του ηλεκτρονικού
εμπορίου, ανέφεραν
ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης.
Η ιαπωνική εργατική
νομοθεσία δεν προσφέρει
προστασία στους
ατομικούς επιχειρηματίες
όσον αφορά τις ώρες
εργασίας και την πληρωμή
των υπερωριών.
Ωστόσο, ο Sekiguchi
υποστήριξε τη Δευτέρα
ότι εφόσον οι
συνδικαλισμένοι οδηγοί
λάμβαναν παραγγελίες
απευθείας από την Amazon
Japan μέσω μιας
εφαρμογής, εργάζονταν
για την Amazon.
Εκπρόσωποι της
Amazon δεν ήταν άμεσα
διαθέσιμοι για κάποιο
σχόλιο όταν επικοινώνησε
το Fortune μαζί τους.
Το συνδικάτο απαιτεί
από την Amazon και την
εταιρεία υπεργολαβίας
που τους απασχολεί να
καταρτίσουν νέα σύμβαση
για τους οδηγούς
διανομής που θα μειώνει
τις πολλές ώρες εργασίας,
θα αυξάνει το
ημερομίσθιο και θα
προβλέπει χρηματοδότηση
για τη βενζίνη.
«Τα δέματα έχουν
αυξηθεί σημαντικά από
πριν από περίπου ένα
χρόνο, μετά την εισαγωγή
ενός συστήματος τεχνητής
νοημοσύνης για τη
διαχείριση των
προορισμών παράδοσής μας»,
δήλωσε ένας από τους
οδηγούς, σύμφωνα με
τοπικό ειδησεογραφικό
πρακτορείο. «Δουλεύω
περισσότερες από 12 ώρες
την ημέρα».
Σύμφωνα με το Bloomberg,
αρκετές άλλες ομάδες
οδηγών σε όλη την
Ιαπωνία, οι οποίοι
επίσης έχουν συμβληθεί
με τρίτες εταιρείες,
βρίσκονται στη
διαδικασία ένταξης στην
προσπάθεια συνδικαλισμού.
Η εργατική αντίδραση
κατά της Amazon στην
Ιαπωνία έρχεται καθώς η
εταιρεία συνεχίζει να
συναντά δυσκολίες με τα
κινήματα συνδικαλιστικής
οργάνωσης στις Ηνωμένες
Πολιτείες.
Τα συνδικάτα έχουν
δει μια αναζωπύρωση σε
όλη την Αμερική τα
τελευταία χρόνια, με την
αποδοχή των εργατικών
συνδικάτων να φτάνει το
71% τον περασμένο μήνα,
σύμφωνα με το Gallup, το
υψηλότερο ποσοστό που
έχει σημειωθεί από το
1965.
Η Amazon, όπως και
άλλες εταιρείες, όπως η
Starbucks και η
Microsoft, έχει δει τους
υπαλλήλους της να
συνδικαλίζονται για να
αγωνιστούν για καλύτερες
αμοιβές και συνθήκες
εργασίας.
Η εταιρεία δεν είναι
ακριβώς ενθουσιασμένη με
την οργάνωση των
εργαζομένων της.
Τον Μάιο, το AP
ανέφερε ότι η Amazon
προσπαθούσε να
καταπνίξει τις
προσπάθειες
συνδικαλισμού στη Νέα
Υόρκη, διανέμοντας
φυλλάδια κατά των
συνδικάτων και
εγκαινιάζοντας έναν
ιστότοπο που προέτρεπε
τους εργαζομένους της να
«ψηφίσουν ΟΧΙ» στη
συνδικαλιστική οργάνωση.
Αυτό έγινε αφού ο
διευθύνων σύμβουλος του
τεχνολογικού γίγαντα,
Andy Jassy, υποστήριξε
ότι οι εργαζόμενοι είναι
καλύτερα να μην
συμμετέχουν σε συνδικάτο.