|
Μη
ασφάλιση του οχήματος
Έλλειψη
ισχύοντος δελτίου
τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ)
Μη
καταβολή τελών
κυκλοφορίας
Οι
παραβάτες θα κληθούν να
πληρώσουν σημαντικά
πρόστιμα, τα οποία
προβλέπονται ως εξής:
250 ευρώ
για ανασφάλιστα δίκυκλα
500 ευρώ
για ανασφάλιστα
επιβατικά
1.000 ευρώ
για λεωφορεία και
φορτηγά δημόσιας χρήσης
400 ευρώ
για μη διενέργεια
τεχνικού ελέγχου
Πρόστιμο
ισόποσο με τα
καθυστερημένα τέλη,
για όσα οχήματα δεν
έχουν πληρώσει επί ένα
έτος ή και περισσότερο
Σε
περίπτωση που δεν
υπάρξει συμμόρφωση, τα
πρόστιμα
διπλασιάζονται
και προβλέπεται
αφαίρεση πινακίδων και
άδειας κυκλοφορίας.
Στη
«φάκα» και όσοι
κινήθηκαν με παράνομες
πρακτικές
Δεν
διέφυγαν τον έλεγχο ούτε
εκείνοι που:
προχώρησαν σε παράνομη
άρση ακινησίας,
δηλαδή δήλωσαν το όχημα
σε ακινησία, αλλά
εξακολουθούσαν να το
κινούν ή να το
σταθμεύουν σε δημόσιους
χώρους. Στην περίπτωση
αυτή, η ακινησία αίρεται
αυτόματα και
επιβάλλονται:
Τα
αντίστοιχα τέλη
κυκλοφορίας
Πρόστιμο
ισόποσο με τα τέλη
10.000 ευρώ διοικητικό
πρόστιμο,
το οποίο
εκτοξεύεται στις 30.000
ευρώ σε
περίπτωση υποτροπής
Επιπλέον, οι αρχές
εστιάζουν και σε οχήματα
με ξένες
πινακίδες, τα
οποία χρησιμοποιούνται
παράνομα στη χώρα.
Δεύτερος
έλεγχος και κυρώσεις
Ο νόμος
προβλέπει ότι
τρεις μήνες μετά την
αποστολή της πρώτης
ειδοποίησης,
πραγματοποιείται νέος,
υποχρεωτικός έλεγχος,
ώστε να διαπιστωθεί αν
οι ιδιοκτήτες
συμμορφώθηκαν με τις
υποχρεώσεις τους. Αν
διαπιστωθεί εκ νέου
παράβαση:
Αφαιρούνται η άδεια
κυκλοφορίας και οι
πινακίδες
Η πράξη
επιβολής κυρώσεων
αποστέλλεται
άμεσα στην αρμόδια
αστυνομική αρχή,
η οποία προχωρά στην
κατάσχεση των στοιχείων
κυκλοφορίας και την
παράδοσή τους στην
αρμόδια Διεύθυνση
Μεταφορών
Η
επιστροφή πινακίδων και
άδειας κυκλοφορίας
γίνεται μόνο με
προσκόμιση των
απαιτούμενων εγγράφων,
ανάλογα με την παράβαση,
καθώς και την
απόδειξη πληρωμής του
επιβληθέντος προστίμου.
|