|
Σε μια
εξέλιξη με στρατηγική
σημασία για την ελληνική
αγορά ηλεκτρικής
ενέργειας, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
και η
Motor
Oil
ανακοίνωσαν τη
συγχώνευση των
ενεργειακών τους
δραστηριοτήτων σε ένα
νέο εταιρικό σχήμα με
ισομερή συμμετοχή
(50/50). Η νέα αυτή
εταιρεία θα λειτουργεί
ως πλήρως
καθετοποιημένος
ενεργειακός πάροχος,
διαχειριζόμενη τρεις
μονάδες παραγωγής
συνολικής ισχύος 1,7
GW
και κατέχοντας μερίδιο
αγοράς 15,5% (Ιούνιος
2025), καθιστώντας την
τον τρίτο μεγαλύτερο
«παίκτη» στον τομέα.
Αποτίμηση μέσω της
μεθόδου
Sum
of
the
Parts
(SOTP)
Οι αναλυτές αποτιμούν τη
συνολική αξία του Ομίλου
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε 3,2 δισ.
ευρώ, αφού ληφθεί υπόψη
έκπτωση συμμετοχής 10%,
οδηγώντας σε τιμή–στόχο
31,0 ευρώ ανά μετοχή. Η
αξία του χαρτοφυλακίου
παραχωρήσεων εκτιμάται
σε 2,3 δισ. ευρώ, εκ των
οποίων 1,8 δισ.
προέρχονται από τους
αυτοκινητόδρομους (χωρίς
να περιλαμβάνεται ο
ΒΟΑΚ), ενώ η συμμετοχή
90% στην Αττική Οδό
αποτιμάται στα 974 εκατ.
ευρώ. Ο κατασκευαστικός
τομέας αποτιμάται σε 870
εκατ. ευρώ, λόγω της
ισχυρής ταμειακής ροής
και της υψηλής ποιότητας
ανεκτέλεστων έργων. Ο
ενεργειακός τομέας, μετά
τη συμφωνία με τη
Motor
Oil,
αποτιμάται στα 600 εκατ.
ευρώ.
Οικονομικές εκτιμήσεις
Για το 2025, οι
συνολικές πωλήσεις
αναμένονται στα 3,5 δισ.
ευρώ, το
EBITDA
στα 605 εκατ. ευρώ και
τα καθαρά κέρδη στα 136
εκατ. ευρώ. Το 2026 — με
τον ενεργειακό τομέα
πλέον να ενοποιείται με
τη μέθοδο της καθαρής
θέσης — οι πωλήσεις
εκτιμώνται στα 2,4 δισ.
ευρώ, το
EBITDA
στα 612 εκατ. ευρώ και
τα καθαρά κέρδη στα 195
εκατ. ευρώ. Για τα έτη
2028–2029, το
EBITDA
προβλέπεται κοντά στα
800 εκατ. ευρώ και τα
καθαρά κέρδη περίπου στα
300 εκατ. ευρώ.
Ρευστότητα και ταμειακές
ροές
Οι σωρευτικές εισροές
ρευστότητας για τη
μητρική εταιρεία από τις
τρεις βασικές
δραστηριότητες κατά την
περίοδο 2025–2031
εκτιμώνται σε 2,0 δισ.
ευρώ, με περισσότερο από
το 50% να προέρχεται από
τα έργα παραχωρήσεων, η
συνεισφορά των οποίων
αυξάνεται όσο προχωρά η
ωρίμανσή τους.
Παράλληλα, οι ίδιες
επενδύσεις (equity)
υπολογίζονται σε 1,0
δισ. ευρώ για την ίδια
περίοδο. Τα διαθέσιμα
της μητρικής εταιρείας
αναμένεται να κυμανθούν
γύρω στα 400 εκατ. ευρώ
τα πρώτα χρόνια και να
υπερβούν το 1,0 δισ.
ευρώ από το 2030 και
μετά, όταν αναμένεται να
ξεκινήσει η απόδοση
έργων όπως η Εγνατία
Οδός και το
IRC.
|