Η
Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ανταγωνισμού επέτρεψε στις
21 Φεβρουαρίου στη ρωσική εταιρία Rosneft να
αποκτήσει επιπλέον 37,5% των μετοχών του
διυλιστηρίου PCK (φωτογραφία, επάνω, από PCK Oil
Refinery) στην περιοχή Σβεντ του Βρανδεμβούργου,
σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Der
Spiegel.
Από τη Shell
Η Rosneft, η οποία είχε
προχωρήσει στην αγορά
των μετοχών από τη Shell
ήδη τον περασμένο
Νοέμβριο και ανέμενε την
άδεια των ρυθμιστικών
αρχών, αυξάνει έτσι το
ποσοστό της στην PCK από
54,17% σε 91,67%.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της
Υπηρεσίας Ανταγωνισμού,
η έγκριση για την αγορά
δόθηκε επειδή δεν
υπήρχαν ανησυχίες για
ενδεχόμενη παραβίαση των
όρων ανταγωνισμού. Ο
έλεγχος γίνεται,
διευκρίνισε, ανεξαρτήτως
της γεωπολιτικής
κατάστασης.
Η Rosneft, στην οποία ο
πρώην καγκελάριος
Γκέρχαρντ Σρέντερ είναι
πρόεδρος του Εποπτικού
Συμβουλίου, υπέβαλε την
αίτηση για έγκριση της
αγοράς στις 20
Ιανουαρίου και, όπως
επισημαίνει το Spiegel,
παρότι η διαδικασία
ολοκληρώνεται σε μια
φάση κατά την οποία η
γερμανική κυβέρνηση
ετοιμάζεται να επιβάλει
οικονομικές κυρώσεις στη
Ρωσία, «είναι αμφίβολο
αν μπορεί πλέον να
σταματήσει η πώληση».
Είναι ωστόσο πιθανή μια
«επενδυτική αναθεώρηση»
από το υπουργείο
Οικονομίας,
επισημαίνεται. Πρόσφατα,
η εξαγορά της Siltronic
από εταιρία της Ταϊβάν
απέτυχε, επειδή το
υπουργείο άφησε να
εκπνεύσει η προθεσμία
για τα απαραίτητα
πιστοποιητικά.
«Καλή είδηση»
«Είναι αμφίβολο εάν ο
υπουργός Οικονομίας
Ρόμπερτ Χάμπεκ θα κάνει
ή αν μπορεί να κάνει
κάτι ανάλογο με τη
Rosneft», τονίζει το
περιοδικό και εξηγεί ότι
η συγκεκριμένη
αξιολόγηση αφορά το
ερώτημα εάν η ξένη
επένδυση είναι πιθανό να
έχει αρνητικές συνέπειες
στη δημόσια τάξη ή στην
ασφάλεια της Γερμανίας.
Ο σοσιαλδημοκράτης (SPD)
πρωθυπουργός του
Βρανδεμβούργου Ντίτμαρ
Βόιντκε είχε τον
περασμένο Νοέμβριο
επαινέσει το σχέδιο
αύξησης του ποσοστού της
Rosneft στα διυλιστήρια,
χαρακτηρίζοντάς το «καλή
είδηση».
Στην PCK εργάζονται
περισσότερα από 1.200
άτομα, στην παραγωγή
πετρελαίου, βενζίνης και
πετρελαίου θέρμανσης.
Η τοποθεσία είχε
επιλεγεί στρατηγικά,
καθώς ο αγωγός «Φιλία»
καταλήγει εκεί από τη
Ρωσία, μεταφέροντας 12
εκατομμύρια τόνους
ετησίως ή το 25% των
αναγκών της Γερμανίας σε
αργό πετρέλαιο. Ο αγωγός
κατασκευάστηκε την
περίοδο της Λαϊκής
Δημοκρατίας της
Γερμανίας.