| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα, 08/09/2025

          

 

 

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται αντιμέτωπες με αυξημένα κόστη και σφοδρό ανταγωνισμό από την Κίνα, αναζητώντας επειγόντως στρατηγικές διεξόδου. Στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου του Μονάχου, κορυφαίοι κατασκευαστές ξεκαθάρισαν ότι δεν σκοπεύουν να περιοριστούν αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς οι στόχοι για μείωση ρύπων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρούνται πλέον ανέφικτοι. Παράλληλα, η απότομη κάμψη των πωλήσεων στην Κίνα –τη μεγαλύτερη αγορά για Volkswagen, BMW και Mercedes– εντείνει περαιτέρω τις πιέσεις.

 

Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος μεγάλης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, «το πρόβλημα είναι ότι έχουμε πολλές κρίσεις ταυτόχρονα», αναφερόμενος στο αυξημένο κόστος αναδιάρθρωσης, στους αμερικανικούς δασμούς και στη δυσκολία διατήρησης ανταγωνιστικότητας. Μόνο οι δασμοί αναμένεται να επιβαρύνουν τον όμιλο με αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ μέσα στο έτος.

Στον ίδιο τόνο, γαλλογερμανικός όμιλος του κλάδου εγκατέλειψε τον στόχο παραγωγής αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030, επισημαίνοντας ότι οι στόχοι της Ε.Ε. για το 2035 δεν είναι πλέον ρεαλιστικοί για καμία αυτοκινητοβιομηχανία.

Η στροφή σε φθηνότερα μοντέλα

Δεδομένου ότι το υψηλό κόστος αποτελεί εμπόδιο στη μαζική διείσδυση των ηλεκτρικών, οι κατασκευαστές επισπεύδουν την παρουσίαση πιο προσιτών μοντέλων, κάτω των 25.000 ευρώ. Στον ανταγωνισμό εισέρχονται δυναμικά και ασιατικοί και αναδυόμενοι παίκτες: η κινεζική Leapmotor ετοιμάζεται να λανσάρει στην Ευρώπη το ηλεκτρικό B05 το 2026, ενώ η τουρκική Togg παρουσίασε νέο σεντάν και προχωρά σε πωλήσεις στη Γερμανία μέχρι το τέλος του μήνα.

Υπαρξιακή πρόκληση για την Ευρώπη

Οι εξελίξεις αναδεικνύουν τον κίνδυνο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να μείνει πίσω στον παγκόσμιο ανταγωνισμό. Η μείωση των πωλήσεων, οι υψηλές ενεργειακές δαπάνες, η αβεβαιότητα του ρυθμιστικού περιβάλλοντος και η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου δημιουργούν συνθήκες βαθιάς κρίσης. Ο κίνδυνος είναι ο μελλοντικός χάρτης της παγκόσμιας βιομηχανίας αυτοκινήτου να σχεδιαστεί χωρίς την Ευρώπη στο επίκεντρο.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum