|
Όπως
σημείωσε ο διευθύνων
σύμβουλος μεγάλης
γερμανικής
αυτοκινητοβιομηχανίας,
«το πρόβλημα είναι ότι
έχουμε πολλές κρίσεις
ταυτόχρονα»,
αναφερόμενος στο
αυξημένο κόστος
αναδιάρθρωσης, στους
αμερικανικούς δασμούς
και στη δυσκολία
διατήρησης
ανταγωνιστικότητας. Μόνο
οι δασμοί αναμένεται να
επιβαρύνουν τον όμιλο με
αρκετά δισεκατομμύρια
ευρώ μέσα στο έτος.
Στον
ίδιο τόνο,
γαλλογερμανικός όμιλος
του κλάδου εγκατέλειψε
τον στόχο παραγωγής
αποκλειστικά ηλεκτρικών
οχημάτων μέχρι το 2030,
επισημαίνοντας ότι οι
στόχοι της Ε.Ε. για το
2035 δεν είναι πλέον
ρεαλιστικοί για καμία
αυτοκινητοβιομηχανία.
Η στροφή
σε φθηνότερα μοντέλα
Δεδομένου ότι το υψηλό
κόστος αποτελεί εμπόδιο
στη μαζική διείσδυση των
ηλεκτρικών, οι
κατασκευαστές
επισπεύδουν την
παρουσίαση πιο προσιτών
μοντέλων, κάτω των
25.000 ευρώ. Στον
ανταγωνισμό εισέρχονται
δυναμικά και ασιατικοί
και αναδυόμενοι παίκτες:
η κινεζική Leapmotor
ετοιμάζεται να λανσάρει
στην Ευρώπη το ηλεκτρικό
B05 το 2026, ενώ η
τουρκική Togg παρουσίασε
νέο σεντάν και προχωρά
σε πωλήσεις στη Γερμανία
μέχρι το τέλος του μήνα.
Υπαρξιακή πρόκληση για
την Ευρώπη
Οι
εξελίξεις αναδεικνύουν
τον κίνδυνο για την
ευρωπαϊκή
αυτοκινητοβιομηχανία να
μείνει πίσω στον
παγκόσμιο ανταγωνισμό. Η
μείωση των πωλήσεων, οι
υψηλές ενεργειακές
δαπάνες, η αβεβαιότητα
του ρυθμιστικού
περιβάλλοντος και η
κλιμάκωση του εμπορικού
πολέμου δημιουργούν
συνθήκες βαθιάς κρίσης.
Ο κίνδυνος είναι ο
μελλοντικός χάρτης της
παγκόσμιας βιομηχανίας
αυτοκινήτου να
σχεδιαστεί χωρίς την
Ευρώπη στο επίκεντρο.
|