|
Η
υποτονική ζήτηση εντός
Ευρώπης εντείνει τις
προκλήσεις για τις
ευρωπαϊκές
αυτοκινητοβιομηχανίες,
οι οποίες βρίσκονται
αντιμέτωπες με δασμούς
στις Ηνωμένες Πολιτείες
και σφοδρό ανταγωνισμό
στην Κίνα — την κορυφαία
αγορά ηλεκτρικών
αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Κατασκευαστές όπως η
Volkswagen,
η
Volvo
και η
Mercedes-Benz
Group
έχουν ήδη προχωρήσει σε
μέτρα περιορισμού του
κόστους για να
αντεπεξέλθουν στη
δυσμενή συγκυρία.
Οι
πωλήσεις αυτοκινήτων με
κινητήρες βενζίνης και
ντίζελ σημείωσαν τις
μεγαλύτερες απώλειες,
αντισταθμίζοντας την
αύξηση των πωλήσεων
ηλεκτρικών και υβριδικών
μοντέλων. Αν και οι
παραδόσεις αμιγώς
ηλεκτρικών οχημάτων
ενισχύθηκαν κατά 28% τον
Απρίλιο, η συμμετοχή
τους στην αγορά
παραμένει χαμηλότερη των
προσδοκιών κάποιων
αναλυτών. Το
BloombergNEF
είχε εκτιμήσει ότι τα
ηλεκτρικά οχήματα θα
ξεπεράσουν το 30% του
συνόλου των πωλήσεων
μέχρι το 2025, όμως τον
Απρίλιο το ποσοστό τους
διαμορφώθηκε στο 17%.
Οι
πωλήσεις της
Tesla
στην Ευρώπη σχεδόν
περιορίστηκαν στο ήμισυ
τον Απρίλιο, φθάνοντας
τις 7.261 μονάδες, ενώ
το μερίδιό της στην
αγορά συνέχισε να
συρρικνώνεται παρά την
ανανεωμένη προϊοντική
της σειρά. Η πτώση αυτή
ενδέχεται να συνδέεται
με τις αμφιλεγόμενες
δημόσιες παρεμβάσεις του
διευθύνοντος συμβούλου
Elon
Musk,
καθώς και με τη στενή
του σχέση με τον πρώην
πρόεδρο των ΗΠΑ,
Donald
Trump,
γεγονός που φαίνεται να
πλήττει τη δημοφιλία της
μάρκας.
Τον ίδιο
μήνα, η κινεζική
BYD
ξεπέρασε για πρώτη φορά
την
Tesla
σε πωλήσεις ηλεκτρικών
οχημάτων στην Ευρώπη,
σύμφωνα με τα στοιχεία
της εταιρείας ανάλυσης
αγοράς
Jato
Dynamics.
|