|
Ωστόσο,
η αποδυνάμωση του
δολαρίου προσφέρει
πλεονεκτήματα σε
ορισμένους κλάδους
–μεταξύ αυτών και στις
ευρωπαϊκές αεροπορικές
εταιρείες– καθώς
ενισχύει την κερδοφορία
τους. Η ανατίμηση του
ευρώ σε σχέση με το
δολάριο μειώνει το
κόστος καυσίμων, τις
δαπάνες για εισαγωγές
υλικών συντήρησης, καθώς
και τα έξοδα από
συμβάσεις μίσθωσης
αεροσκαφών, τονίζουν οι
ειδικοί. Εταιρείες με
μεγάλο μέρος του στόλου
τους σε
leasing
βλέπουν τις
εξοικονομήσεις τους να
ενισχύονται σημαντικά.
Ένα νέο
σκηνικό για την
ευρωπαϊκή αεροπορία
Η
ισχυροποίηση του ευρώ
έρχεται σε μια κρίσιμη
καμπή για τον ευρωπαϊκό
αεροπορικό κλάδο. «Σε
μια περίοδο έντονου
ανταγωνισμού και
αυξημένης οικονομικής
αβεβαιότητας, η ευνοϊκή
ισοτιμία προσφέρει ανάσα
στις ευρωπαϊκές
αεροπορικές εταιρείες,
δίνοντάς τους τη
δυνατότητα να κινηθούν
πιο αποφασιστικά, έστω
και βραχυπρόθεσμα»,
εξηγούν οι ίδιες πηγές.
Το ευρώ
έχει φτάσει στα
υψηλότερα επίπεδά του
εδώ και χρόνια έναντι
του δολαρίου,
ξεπερνώντας το όριο των
1,13 δολαρίων. Η
μεταβολή αυτή έχει ως
αποτέλεσμα να μειωθεί το
κόστος των καυσίμων, το
οποίο αποτελεί 20%-30%
των συνολικών
λειτουργικών εξόδων μιας
αεροπορικής εταιρείας.
Παράλληλα, έχουν μειωθεί
και οι δαπάνες για
συμβάσεις
leasing
και συντήρησης, που
συνήθως είναι
εκφρασμένες σε δολάρια.
Οι εταιρείες έχουν πλέον
αντισταθμίσει πλήρως τις
επιπτώσεις από την τιμή
του πετρελαίου, το οποίο
διαμορφώνεται πλέον
κοντά στα 60 δολάρια το
βαρέλι.
Για
παράδειγμα, η
Air
France-KLM
αναμένεται να
εξοικονομήσει έως και
418 εκατ. ευρώ λόγω της
ευνοϊκής ισοτιμίας.
Παρόμοιες ωφέλειες
καταγράφονται και για
άλλους μεγάλους παίκτες
της ευρωπαϊκής αγοράς,
όπως η
Lufthansa.
Σημαντική μείωση του
κόστους μίσθωσης
Η
ανατίμηση του ευρώ έχει
ιδιαίτερη σημασία για
τις εταιρείες που
βασίζονται σε μισθώσεις
αεροσκαφών, καθώς οι
περισσότερες συμβάσεις
γίνονται σε δολάρια.
Εταιρείες όπως η
British
Airways,
η
Lufthansa
και η
Air
France-KLM,
οι οποίες διαχειρίζονται
μεγάλο μέρος του στόλου
τους μέσω
leasing,
επωφελούνται από τη
μείωση του κόστους
μίσθωσης, συντήρησης και
προμηθειών, λόγω της
ισχυρότερης θέσης του
ευρώ.
Ενδεικτικά, η
Lufthansa,
με 91 μισθωμένα
αεροσκάφη, βελτιώνει την
κερδοφορία της, καθώς οι
συμβάσεις
leasing
της γίνονται πιο
συμφέρουσες. Στην
περίπτωση της
Air
France-KLM,
το όφελος είναι ακόμη
πιο σημαντικό, καθώς
έχει υποχρεώσεις ύψους
4,572 δισ. ευρώ από
συμβάσεις μίσθωσης, οι
οποίες καθίστανται
ευνοϊκότερες με την
ενίσχυση του ευρώ.
Δυσμενείς συνθήκες για
τις αμερικανικές
εταιρείες
Αντίθετα, οι
αμερικανικές αεροπορικές
εταιρείες, που
ανταγωνίζονται τις
ευρωπαϊκές στις
διατλαντικές πτήσεις,
δεν αποκομίζουν οφέλη
από αυτήν τη νομισματική
συγκυρία. Δεν παρατηρούν
καμία μείωση στο
λειτουργικό τους κόστος,
γεγονός που τις
τοποθετεί σε μειονεκτική
θέση σε σχέση με τις
ευρωπαϊκές.
Αυτή η
διαφοροποίηση μπορεί
τελικά να ενισχύσει την
ελκυστικότητα των
ευρωπαϊκών
αερομεταφορέων για
επιβάτες που ταξιδεύουν
από τις ΗΠΑ προς την
Ευρώπη, αυξάνοντας ακόμη
περισσότερο την
ανταγωνιστική τους θέση
στην παγκόσμια αγορά.
|