|
Η
μεταρρύθμιση αυτή φέρνει
μεγάλες ελαφρύνσεις,
καθώς πολλά σύγχρονα ή
ακόμα και δεκαετίας
οχήματα θα δουν μείωση
στο τεκμήριο που φτάνει
έως και το 70%.
Ενδεικτικά παραδείγματα:
Ένα
Audi Q3 1.968 κ.εκ.,
που σήμερα επιβαρύνεται
με τεκμήριο 8.800 ευρώ,
θα περιοριστεί στα 2.645
ευρώ.
Το
Toyota Yaris 1.5
πέφτει από 5.800 σε
2.000 ευρώ.
Το
Toyota Corolla 1.8
Hybrid
μειώνεται από 7.600 σε
2.000 ευρώ,
καταγράφοντας μείωση
73,7%.
Το
Honda Jazz 1.5 Hybrid
περιορίζεται επίσης από
5.800 σε 2.000 ευρώ
(πτώση 65,5%).
Το
Audi A4 35tfsi
κατεβαίνει από 8.800 στα
2.450 ευρώ, μείωση
72,2%.
Σημαντικές
διαφοροποιήσεις
εισάγονται και για τα
υβριδικά και τα
ηλεκτρικά οχήματα:
Για τα
ηλεκτρικά με αξία έως
50.000 ευρώ παραμένει σε
ισχύ το μηδενικό
τεκμήριο.
Για τα
ακριβότερα μοντέλα, το
τεκμήριο μειώνεται κατά
50%, από 4.000 ευρώ σε
2.000 ευρώ.
Η αλλαγή
αυτή αναμένεται να
ενθαρρύνει την επιστροφή
στην κυκλοφορία μεγάλων
αυτοκινήτων, για τα
οποία πολλοί ιδιοκτήτες
είχαν καταθέσει
πινακίδες λόγω του
υψηλού τεκμηρίου. Σε
συνδυασμό με τη
χαμηλότερη κατανάλωση
καυσίμου και τα μειωμένα
τέλη κυκλοφορίας, η
χρήση τους καθίσταται
πλέον πιο προσιτή.
Υφιστάμενη κλίμακα
τεκμηρίων (με βάση
κυβικά)
Έως
1.200 κ.εκ.: 4.000 €
(νέα) – 2.000 € (άνω της
δεκαετίας)
1.201–2.000 κ.εκ.: 6.000
€ (νέα) – 3.000 € (άνω
της δεκαετίας)
2.001–3.000 κ.εκ.: 9.000
€ (νέα) – 4.500 € (άνω
της δεκαετίας)
Πάνω από
3.000 κ.εκ.: 12.000 €
(νέα) – 6.000 € (άνω της
δεκαετίας)
Νέα
κλίμακα (με βάση
εκπομπές CO₂, για
οχήματα μετά την
1/11/2010)
1–122
γρ./χλμ.: 20 € ανά
γραμμάριο
123–139
γρ./χλμ.: 30 € ανά
γραμμάριο
140–166
γρ./χλμ.: 45 € ανά
γραμμάριο
166
γρ./χλμ.: 60 € ανά
γραμμάριο
Με τις
αλλαγές αυτές, ο χάρτης
της ελληνικής αγοράς
αυτοκινήτου
αναδιαμορφώνεται πλήρως,
καθιστώντας πιο προσιτή
την κατοχή και χρήση
νέων ή υβριδικών
οχημάτων, ενώ παράλληλα
μειώνει δραστικά την
επιβάρυνση για τα
παραδοσιακά μοντέλα που
μέχρι σήμερα
επιβαρύνονταν υπέρμετρα.
|