| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τρίτη, 16/09/2025

            

 

 

Η κυβέρνηση δρομολογεί από το 2026 σημαντικές αλλαγές στα τεκμήρια διαβίωσης για κατοικίες, σκάφη αλλά και αυτοκίνητα, με στόχο να μειωθεί η υπερφορολόγηση και να δοθεί νέα ώθηση στην αγορά οχημάτων. Μέχρι σήμερα, το τεκμήριο για τα αυτοκίνητα προσδιορίζεται με βάση τον κυβισμό, λειτουργώντας ως το ελάχιστο ετήσιο εισόδημα που πρέπει να δηλώσει ένας φορολογούμενος για να θεωρείται ότι μπορεί να συντηρήσει το όχημά του.

Με το νέο καθεστώς, που τίθεται σε ισχύ από το 2026, αλλάζει ριζικά ο τρόπος υπολογισμού για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010: το τεκμήριο θα καθορίζεται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂), όπως ήδη ισχύει για τα τέλη κυκλοφορίας.

 

Η μεταρρύθμιση αυτή φέρνει μεγάλες ελαφρύνσεις, καθώς πολλά σύγχρονα ή ακόμα και δεκαετίας οχήματα θα δουν μείωση στο τεκμήριο που φτάνει έως και το 70%. Ενδεικτικά παραδείγματα:

Ένα Audi Q3 1.968 κ.εκ., που σήμερα επιβαρύνεται με τεκμήριο 8.800 ευρώ, θα περιοριστεί στα 2.645 ευρώ.

Το Toyota Yaris 1.5 πέφτει από 5.800 σε 2.000 ευρώ.

Το Toyota Corolla 1.8 Hybrid μειώνεται από 7.600 σε 2.000 ευρώ, καταγράφοντας μείωση 73,7%.

Το Honda Jazz 1.5 Hybrid περιορίζεται επίσης από 5.800 σε 2.000 ευρώ (πτώση 65,5%).

Το Audi A4 35tfsi κατεβαίνει από 8.800 στα 2.450 ευρώ, μείωση 72,2%.

Σημαντικές διαφοροποιήσεις εισάγονται και για τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά οχήματα:

Για τα ηλεκτρικά με αξία έως 50.000 ευρώ παραμένει σε ισχύ το μηδενικό τεκμήριο.

Για τα ακριβότερα μοντέλα, το τεκμήριο μειώνεται κατά 50%, από 4.000 ευρώ σε 2.000 ευρώ.

Η αλλαγή αυτή αναμένεται να ενθαρρύνει την επιστροφή στην κυκλοφορία μεγάλων αυτοκινήτων, για τα οποία πολλοί ιδιοκτήτες είχαν καταθέσει πινακίδες λόγω του υψηλού τεκμηρίου. Σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, η χρήση τους καθίσταται πλέον πιο προσιτή.

Υφιστάμενη κλίμακα τεκμηρίων (με βάση κυβικά)

Έως 1.200 κ.εκ.: 4.000 € (νέα) – 2.000 € (άνω της δεκαετίας)

1.201–2.000 κ.εκ.: 6.000 € (νέα) – 3.000 € (άνω της δεκαετίας)

2.001–3.000 κ.εκ.: 9.000 € (νέα) – 4.500 € (άνω της δεκαετίας)

Πάνω από 3.000 κ.εκ.: 12.000 € (νέα) – 6.000 € (άνω της δεκαετίας)

Νέα κλίμακα (με βάση εκπομπές CO₂, για οχήματα μετά την 1/11/2010)

1–122 γρ./χλμ.: 20 € ανά γραμμάριο

123–139 γρ./χλμ.: 30 € ανά γραμμάριο

140–166 γρ./χλμ.: 45 € ανά γραμμάριο

166 γρ./χλμ.: 60 € ανά γραμμάριο

Με τις αλλαγές αυτές, ο χάρτης της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου αναδιαμορφώνεται πλήρως, καθιστώντας πιο προσιτή την κατοχή και χρήση νέων ή υβριδικών οχημάτων, ενώ παράλληλα μειώνει δραστικά την επιβάρυνση για τα παραδοσιακά μοντέλα που μέχρι σήμερα επιβαρύνονταν υπέρμετρα.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum