| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Τρίτη, 22/04/2025

      

 

 

Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας εισέρχεται σε μια νέα εποχή με ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επέκτασης και αναβάθμισης, συνολικού προϋπολογισμού 1,28 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στόχος του έργου είναι η αύξηση της ετήσιας επιβατικής ικανότητας από 26 εκατομμύρια σε 40 εκατομμύρια επιβάτες μέχρι το 2032, ανταποκρινόμενο στην αυξανόμενη ζήτηση και ενισχύοντας τη θέση του ως ένας από τους σημαντικότερους κόμβους αερομεταφορών στην Ευρώπη.

Η επέκταση θα πραγματοποιηθεί σε φάσεις, διατηρώντας το αεροδρόμιο πλήρως λειτουργικό καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών. Το σχέδιο περιλαμβάνει την αναβάθμιση και επέκταση του κύριου τερματικού σταθμού (MTB) και του δορυφορικού τερματικού σταθμού (STB), με συνολική αύξηση των χώρων κατά 68%, προσθέτοντας περίπου 148.000 τετραγωνικά μέτρα. Οι νέοι χώροι θα περιλαμβάνουν επιπλέον αίθουσες επιβίβασης, θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, εμπορικά καταστήματα και εστιατόρια, καθώς και βελτιώσεις στο οδικό δίκτυο και τις λοιπές υποδομές.

 

Αρχιτεκτονικά, το έργο χαρακτηρίζεται από τη δημιουργία δύο εντυπωσιακών φωταγωγών, γνωστών ως «βόρειο» και «νότιο μάτι». Το βόρειο «μάτι» θα φιλοξενεί έναν μεσογειακό κήπο σε έναν κυκλικό, κλιμακωτό χώρο ύψους 24,5 μέτρων, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία στους επιβάτες. Το νότιο «μάτι» θα αποτελεί έναν νέο χώρο με τρία επίπεδα διατεταγμένα γύρω από έναν χώρο αίθριου, ενισχύοντας την αισθητική και λειτουργική αξία του αεροδρομίου.

Ο δορυφορικός τερματικός σταθμός θα επανασχεδιαστεί για την αποκλειστική εξυπηρέτηση πτήσεων εκτός Σένγκεν, με αναβαθμισμένους χώρους και βελτιωμένη σύνδεση με τον κύριο τερματικό σταθμό μέσω σήραγγας. Παράλληλα, θα αναπτυχθούν 32 επιπλέον θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών στο βόρειο τμήμα της πίστας και ένας νέος πολυώροφος χώρος στάθμευσης οχημάτων.

Το έργο δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη βιωσιμότητα, με στόχο την επίτευξη μηδενικών καθαρών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Προβλέπεται η εγκατάσταση συστημάτων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και προηγμένων συστημάτων διαχείρισης αποβλήτων και υδάτων, με απώτερο σκοπό την πιστοποίηση κατά LEED Gold.

Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από ίδια κεφάλαια, τραπεζικό δανεισμό ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ και πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος (Scrip Dividend) έως 240 εκατομμυρίων ευρώ. Τα υπόλοιπα 200 εκατομμύρια ευρώ αναμένεται να καλυφθούν μέσω επιπλέον δανεισμού ή έκδοσης ομολογιακού δανείου.

Οι πρώτες παραδόσεις νέων χώρων αναμένονται έως τα μέσα του 2027, με την ολοκλήρωση του νέου πολυώροφου πάρκινγκ. Από το 2028, προβλέπεται η αύξηση των εσόδων από εμπορικές δραστηριότητες, ενώ οι εκτιμήσεις για την κερδοφορία του αεροδρομίου προβλέπουν καθαρά έσοδα της τάξης των 200 εκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα δύο χρόνια.

Το έργο αυτό αποτελεί μια στρατηγική επένδυση για την Ελλάδα, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα του αεροδρομίου και συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού και της οικονομίας της χώρας.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum