|
Αρχιτεκτονικά, το έργο
χαρακτηρίζεται από τη
δημιουργία δύο
εντυπωσιακών φωταγωγών,
γνωστών ως «βόρειο» και
«νότιο μάτι». Το βόρειο
«μάτι» θα φιλοξενεί έναν
μεσογειακό κήπο σε έναν
κυκλικό, κλιμακωτό χώρο
ύψους 24,5 μέτρων,
προσφέροντας μια
μοναδική εμπειρία στους
επιβάτες. Το νότιο
«μάτι» θα αποτελεί έναν
νέο χώρο με τρία επίπεδα
διατεταγμένα γύρω από
έναν χώρο αίθριου,
ενισχύοντας την
αισθητική και
λειτουργική αξία του
αεροδρομίου.
Ο
δορυφορικός τερματικός
σταθμός θα
επανασχεδιαστεί για την
αποκλειστική εξυπηρέτηση
πτήσεων εκτός Σένγκεν,
με αναβαθμισμένους
χώρους και βελτιωμένη
σύνδεση με τον κύριο
τερματικό σταθμό μέσω
σήραγγας. Παράλληλα, θα
αναπτυχθούν 32 επιπλέον
θέσεις στάθμευσης
αεροσκαφών στο βόρειο
τμήμα της πίστας και
ένας νέος πολυώροφος
χώρος στάθμευσης
οχημάτων.
Το έργο
δίνει ιδιαίτερη έμφαση
στη βιωσιμότητα, με
στόχο την επίτευξη
μηδενικών καθαρών
εκπομπών διοξειδίου του
άνθρακα. Προβλέπεται η
εγκατάσταση συστημάτων
ανανεώσιμων πηγών
ενέργειας και προηγμένων
συστημάτων διαχείρισης
αποβλήτων και υδάτων, με
απώτερο σκοπό την
πιστοποίηση κατά
LEED
Gold.
Η
χρηματοδότηση του έργου
θα προέλθει από ίδια
κεφάλαια, τραπεζικό
δανεισμό ύψους 800
εκατομμυρίων ευρώ και
πρόγραμμα επανεπένδυσης
μερίσματος (Scrip
Dividend)
έως 240 εκατομμυρίων
ευρώ. Τα υπόλοιπα 200
εκατομμύρια ευρώ
αναμένεται να καλυφθούν
μέσω επιπλέον δανεισμού
ή έκδοσης ομολογιακού
δανείου.
Οι
πρώτες παραδόσεις νέων
χώρων αναμένονται έως τα
μέσα του 2027, με την
ολοκλήρωση του νέου
πολυώροφου πάρκινγκ. Από
το 2028, προβλέπεται η
αύξηση των εσόδων από
εμπορικές
δραστηριότητες, ενώ οι
εκτιμήσεις για την
κερδοφορία του
αεροδρομίου προβλέπουν
καθαρά έσοδα της τάξης
των 200 εκατομμυρίων
ευρώ για τα επόμενα δύο
χρόνια.
Το έργο
αυτό αποτελεί μια
στρατηγική επένδυση για
την Ελλάδα, ενισχύοντας
την ανταγωνιστικότητα
του αεροδρομίου και
συμβάλλοντας στην
περαιτέρω ανάπτυξη του
τουρισμού και της
οικονομίας της χώρας.
|