| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" | +/- | "Μας ακούνε" | Fundamentalist | Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Πέμπτη, 17/07/2025

                      

 

 

Το λιμάνι της Αμβέρσας θυμίζει απέραντο χώρο στάθμευσης, με χιλιάδες αυτοκίνητα, βαν, φορτηγά και τρακτέρ προορισμένα για τις Ηνωμένες Πολιτείες να παραμένουν ακινητοποιημένα. Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές προσπαθούν να διαχειριστούν τον αντίκτυπο των νέων δασμών που επέβαλε η Ουάσινγκτον, με αποτέλεσμα η ροή εξαγωγών να έχει επιβραδυνθεί δραματικά.

Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, οι αποστολές καινούριων επιβατικών αυτοκινήτων και βαν από την Αμβέρσα προς τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 15,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ιδιαίτερα τον Μάιο – έναν μήνα μετά την αποκαλούμενη «Ημέρα Ελευθερίας», όταν ο Donald Trump ανακοίνωσε εκτεταμένους δασμούς σε όλους τους εμπορικούς εταίρους – καταγράφηκε απότομη πτώση. Ακόμη πιο έντονο ήταν το πλήγμα στις εξαγωγές φορτηγών και βαρέων οχημάτων, όπου η μείωση έφτασε το 31,5%. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει τρακτέρ και μηχανήματα κατασκευών, τα οποία επηρεάζονται ιδιαίτερα από τον δασμό 25% που επιβάλλεται στα οχήματα αξίας άνω των 100.000 δολαρίων.

 

Το λιμάνι της Αμβέρσας, ένα από τα μεγαλύτερα παγκόσμια κέντρα διακίνησης αυτοκινήτων, είχε εξυπηρετήσει πάνω από 3 εκατομμύρια οχήματα το 2024. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η αρχή διαχείρισης του λιμανιού, οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο παραμένουν αβέβαιες και πολλά θα κριθούν από το αν η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι ΗΠΑ θα καταφέρουν να καταλήξουν σε εμπορική συμφωνία μέχρι την 1η Αυγούστου.

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές είχαν εναποθέσει ελπίδες σε μια γρήγορη συμφωνία, ώστε να αποφευχθεί η εκτίναξη του κόστους. Πριν την επιστροφή Trump στον Λευκό Οίκο, οι δασμοί για τις ευρωπαϊκές εξαγωγές αυτοκινήτων προς τις ΗΠΑ ήταν μόλις 2,5%. Από τον Απρίλιο όμως, προστέθηκε επιπλέον επιβάρυνση 25%, αυξάνοντας την τελική τιμή ενός οικογενειακού οχήματος κατά δεκάδες χιλιάδες δολάρια για τον Αμερικανό καταναλωτή.

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν ήδη αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις τα τελευταία χρόνια – από το Brexit μέχρι την πανδημία και τη συμφόρηση που προκάλεσαν οι ελλείψεις σε κοντέινερ το 2024. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο Justin Atkin, εκπρόσωπος του λιμανιού για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, οι νέοι δασμοί συνιστούν «ένα άμεσο σοκ». Όπως εξηγεί, «στην πανδημία υπήρχαν lockdown, ύστερα χαλάρωση και πάλι περιορισμοί – ο κόσμος βρήκε τρόπους να το διαχειριστεί χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία. Εδώ όμως, παρότι οι δασμοί συζητούνταν από πριν την εκλογή Trump, κανείς δεν περίμενε την ταχύτητα και την έκταση αυτής της απόφασης».

Η διοίκηση του λιμανιού δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια πόσα οχήματα περιμένουν για αποστολή, ωστόσο κάνει λόγο για αρκετές χιλιάδες. Οι ΗΠΑ παραμένουν ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Αμβέρσας μετά το Ηνωμένο Βασίλειο. Παράλληλα, υπάρχουν ενδείξεις ότι πολλές αμερικανικές εταιρείες έσπευσαν να εξάγουν μεγάλους όγκους προϊόντων προς την Ευρώπη στους πρώτους μήνες του 2025, ώστε να προλάβουν πιθανούς ανταποδοτικούς δασμούς από την Ε.Ε.

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2024 Greek Finance Forum