|
Οπως
αναφέρει ο ναυλομεσίτης,
τα κινεζικής ιδιοκτησίας
και εκμετάλλευσης πλοία
θα χρεώνονται 50 δολάρια
ανά καθαρό τόνο από τον
Οκτώβριο του 2025, με
ετήσια κλιμάκωση σε 140
δολάρια έως το 2028.
Για
τα κινεζικής κατασκευής
πλοία, ανεξαρτήτως
ιδιοκτησίας, μια πιο
ήπια δομή τελών ξεκινά
από 18 δολάρια ανά
καθαρό τόνο και
αυξάνεται σε 33 δολάρια.
Εναλλακτικά,
οι χρεώσεις ανά
container
ship
είναι επίσης μια
επιλογή, η οποία
κυμαίνεται από 120 έως
250 δολάρια ανά
εμπορευματοκιβώτιο
πράγμα που θα μπορούσε
να σημαίνει ότι ένα
πλοίο φορτωμένο με
15.000
εμπορευματοκιβώτια θα
χρεώνεται 1,8 εκατ.
δολάρια.
Η
πολιτική αποφεύγει την
τιμωρία ολόκληρων στόλων
με κινεζικής κατασκευής
πλοία, επιλέγοντας
αντίθετα να χρεώνει ανά
πλοίο - που δηλώνει μια
διακριτική υποχώρηση από
ένα προηγούμενο, πιο
επιθετικό σχέδιο.
Σύμφωνα
με τα σχέδια του
USTR,
θα επιβληθούν χωριστά
τέλη για τα πλοία που
διαχειρίζονται από την
Κίνα και τα πλοία που
κατασκευάζονται από την
Κίνα, τα οποία θα
αυξηθούν σταδιακά τα
επόμενα χρόνια.
Παρά
την επιβολή τελών σε
πλοία κινεζικής
κατασκευής και
διαχειριζόμενων που
συνδέονται με την Κίνα,
η πρωτοβουλία της
USTR
υπό την κυβέρνηση του
προέδρου Τραμπ προχωράει
παραπέρα,
περιλαμβάνοντας και τα
ξένα πλοία μεταφοράς
οχημάτων ενώ θέτει τις
βάσεις για περιορισμούς
για τα πλοία μεταφοράς
LNG.
-Σε
έξι μήνες οι χρεώσεις-
Η
USTR
δήλωσε ότι θα αρχίσει να
χρεώνει λιμενικά τέλη σε
180 ημέρες και ότι θα
αυξηθούν σταδιακά τα
επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα
με τους νέους κανόνες,
τα πλοία που συνδέονται
με την Κίνα θα
χρεώνονται με τέλη που
συνδέονται με το βάρος
του φορτίου τους ή τον
αριθμό των
εμπορευματοκιβωτίων επί
του πλοίου, και όχι
ανάλογα με το πόσα
λιμάνια των ΗΠΑ
προσεγγίζουν.
Τα
τέλη θα υπολογίζονται
έως και πέντε φορές το
χρόνο και θα μπορούν να
απαλλάσσονται εάν ο
πλοιοκτήτης παραγγείλει
πλοίο που κατασκευάστηκε
στις ΗΠΑ.
Επίσης
όλα τα πλοία μεταφοράς
αυτοκινήτων που δεν
έχουν κατασκευαστεί στις
ΗΠΑ θα επιβαρυνθούν
επίσης με τέλη που θα
αρχίσουν σε 180 ημέρες.
Εάν
κάποιο μεταφορέας
παραγγείλει ή παραλάβει
αμερικανικό πλοίο
ισοδύναμης χωρητικότητας
μέσα στα επόμενα τρία
χρόνια θα είναι
επιλέξιμος για επιστροφή
τελών. Οι ΗΠΑ θα
εισαγάγουν επίσης νέα
τέλη για τα πλοία
μεταφοράς υγροποιημένου
φυσικού αερίου (LNG),
αν και αυτά δεν θα
τεθούν σε ισχύ για τρία
χρόνια.
Η
USTR
έθεσε ένα μακρύ
χρονοδιάγραμμα για τα
πλοία μεταφοράς
υγροποιημένου φυσικού
αερίου (LNG).
Απαιτείται
να διακινήσουν το 1% των
αμερικανικών εξαγωγών
υγροποιημένου φυσικού
αερίου με πλοία που
έχουν κατασκευαστεί,
λειτουργούν και φέρουν
σημαία των ΗΠΑ εντός
τεσσάρων ετών. Το
ποσοστό αυτό θα αυξηθεί
σε 4% έως το 2035 και σε
15% έως το 2047.
Ο
USTR
πρότεινε επίσης την
επιβολή δασμών σε
ορισμένους γερανούς
πλοίων
και στον κινεζικό
εξοπλισμό χειρισμού
φορτίων.
Ωστόσο,
δεν θα επιβάλει τέλη
στις εξαγωγές χύδην
εμπορευμάτων σε πλοία
που φθάνουν στις ΗΠΑ
κενά, ούτε σε ταξίδια
στις Μεγάλες Λίμνες,
στην Καραϊβική και
μεταξύ των αμερικανικών
εδαφών.
Οι
ναυτιλιακοί φορείς στις
διαδρομές αυτές είχαν
εκφράσει την ανησυχία
τους για το τι θα
σήμαιναν για το εμπόριο
οι αρχικές προτάσεις για
τα λιμενικά τέλη.
Σημειώνεται
ότι τα κινεζικής
κατασκευής πλοία
αποτελούν το μεγαλύτερο
μέρος του στόλου των 10
μεγαλύτερων ναυτιλιακών
εταιρειών στον κόσμο,
ενώ άλλες χώρες της
ανατολικής Ασίας,
συμπεριλαμβανομένης της
Νότιας Κορέας και της
Ιαπωνίας, κυριαρχούν
επίσης στην παγκόσμια
ναυπηγική βιομηχανία.
Η
ναυπηγική βιομηχανία των
ΗΠΑ, που
ήταν κυρίαρχη μετά τον
δεύτερο παγκόσμιο
πόλεμο, έχει μειωθεί με
την πάροδο των ετών και
σήμερα αντιπροσωπεύει
λιγότερο από το 1% της
παγκόσμιας παραγωγής.
Σημειώνεται
ότι η
HANWHA
Shipping,
μετά την απόκτηση του
ναυπηγείου
Philly
Shipyard
στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ,
ανακοίνωσε σχέδιο
ναυπήγησης των πρώτων
πλοίων μεταφοράς
υγροποιημένου φυσικού
αερίου (LNG)
αμερικανικής κατασκευής.
Αυτή
η εξέλιξη έρχεται σε ένα
κρίσιμο χρονικό σημείο,
με την αμερικανική
κυβέρνηση να επιβάλλει
δασμούς σε πλοία
κινεζικής κατασκευής,
γεγονός που ενδέχεται να
ενισχύσει τη στρατηγική
σημασία της κίνησης
αυτής, αλλά και να
προβάλλει τις νέες
οικονομικές και
πολιτικές προοπτικές για
τον τομέα της ναυπηγικής
στις ΗΠΑ. Η
Hanwha
Ocean,
πρώην
Daewoo
Shipbuilding
&
Marine
Engineering
(DSME),
αγόρασε τον Ιούνιο του
2024 το ναυπηγείο
Philly
Shipyard
και δήλωσε ότι θα
ξεκινήσει το
συγκεκριμένο σχέδιο για
την κατασκευή πλοίων
μεταφοράς φυσικού αερίου
στις ΗΠΑ που έχουν να
ναυπηγηθούν από το 1970.
|