Οι πιο αδύναμες αεροπορικές εταιρείες της
Ευρώπης αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο
κατάρρευσης αυτόν τον χειμώνα, καθώς πλέον τα
κράτη εστιάζουν αλλού οικονομικά πακέτα στήριξης,
εν αντιθέσει με κονδύλια που διάθεσαν κατά την
πανδημία, σύμφωνα με αναλυτές της
Sanford Bernstein.
Μετά την πανδημία,
οι αερομεταφορείς
αντιμετωπίζουν τώρα μια
συμπίεση από το
υψηλότερο κόστος
καυσίμων και εργασίας σε
συνδυασμό με εποχιακή
μείωση των ταξιδιών,
δήλωσαν οι αναλυτές σε
επενδυτικό σημείωμα τη
Δευτέρα. Αυτό συμβαίνει
ακριβώς τη στιγμή που οι
κυβερνήσεις αγωνίζονται
να ανταποκριθούν στους
αυξανόμενους
λογαριασμούς των
νοικοκυριών.
Οι μικρότερου
βεληνεκούς αεροπορικές
εταιρείες στην Κεντρική
και Ανατολική Ευρώπη θα
είναι πιο ευάλωτες,
δήλωσαν οι αναλυτές της
Bernstein, Alex Irving
και Clementine Flinois,
επικαλούμενοι ένα νέο
μοντέλο για την
αξιολόγηση του κινδύνου
χρεοκοπίας ανάλογα με τα
επίπεδα ανταγωνισμού και
χωρητικότητας, τα
δρομολόγια και το πιθανό
κόστος από τη μίσθωση
και την αντικατάσταση
αεροπλάνων.
Οι έξι κορυφαίες
αεροπορικές εταιρείες
της Ευρώπης
αντιμετωπίζουν αμελητέο
κίνδυνο, αναφέρει η
Bernstein, με τους
ειδικούς χαμηλού κόστους Ryanair Holdings, EasyJet και
Wizz Air Holdings να
διατηρούν τις
αξιολογήσεις
πιστοληπτικής ικανότητας
επενδυτικού επιπέδου και
τους ομίλους παλαιού
τύπου Air France-KLM,
IAG, και Deutsche
Lufthansa να βασίζονται
στην κρατική βοήθεια εάν
απαιτείται.
Οι πιο εκτεθειμένοι
αερομεταφορείς
περιλαμβάνουν μια
αεροπορική από την Κύπρο
και δύο από την Αλβανία,
καθώς και αεροπορικές
εταιρείες με έδρα τη
Λευκορωσία, τη Βουλγαρία,
την Τσεχία, τη Γεωργία,
τη Μολδαβία και τη
Ρουμανία.
Αυτό θα ευνοήσει
τους ισχυρότερους
παίκτες στην Ανατολική
Ευρώπη, κυρίως τη Wizz
και τη Ryanair με έδρα
τη Βουδαπέστη, σύμφωνα
με την Bernstein.