|
Επικαιροποιημένοι
κανόνες για
ασφαλέστερους δρόμους,
λιγότερη ατμοσφαιρική
ρύπανση και ψηφιακά
έγγραφα οχημάτων
Μεταξύ
άλλων, η Ένωση θα
θεσπίσει περιοδικές
τεχνικές επιθεωρήσεις
για τα ηλεκτρικά
οχήματα, νέες δοκιμές
για τα ηλεκτρονικά
συστήματα ασφάλειας και
προηγμένες μεθόδους
δοκιμών εκπομπών για τον
εντοπισμό των οχημάτων
με υψηλές εκπομπές.
Επιπλέον, η Επιτροπή
προτείνει τη θέσπιση
ετήσιων επιθεωρήσεων για
αυτοκίνητα και
ημιφορτηγά παλαιότητας
άνω των δέκα ετών, τα
οποία ευθύνονται για
δυσανάλογα μεγάλες
ποσότητες επιβλαβών
εκπομπών.
Ψηφιακή
άδεια κυκλοφορίας
Τέλος, η
Επιτροπή προτείνει τη
θέσπιση μιας ψηφιακής
άδειας κυκλοφορίας
οχήματος ως νέου
προτύπου και την
απλούστευση της
διασυνοριακής ανταλλαγής
δεδομένων, βελτιώνοντας
την ηλεκτρονική
ανταλλαγή δεδομένων
σχετικά με τις άδειες
κυκλοφορίας οχημάτων
μεταξύ των κρατών-μελών.
Έτσι, θα διευκολυνθεί η
αναγνώριση και ο έλεγχος
των πιστοποιητικών σε
διασυνοριακό επίπεδο.
Οι
προτάσεις θα εξεταστούν
από το Ευρωπαϊκό
Κοινοβούλιο και το
Συμβούλιο στο πλαίσιο
της συνήθους νομοθετικής
διαδικασίας. Μόλις
συμφωνηθεί, η Επιτροπή
θα προετοιμάσει τις
απαιτούμενες κατ'
εξουσιοδότηση και
εκτελεστικές πράξεις για
ορισμένες πτυχές της
εφαρμογής των κανόνων.
Τα
επόμενα 25 χρόνια, οι
αλλαγές αυτές αναμένεται
να έχουν σημαντικό
αντίκτυπο στην οδική
ασφάλεια, αποτρέποντας
65.000 σοβαρούς
τραυματισμούς και
σώζοντας 7.000 ζωές,
κατ’ εκτίμηση.
“Η ΕΕ είναι σταθερά
προσηλωμένη στη μείωση
των θανάτων από τροχαία
ατυχήματα και των
σοβαρών τραυματισμών
κατά 50% έως το 2030. Η
σημερινή πρωτοβουλία
σηματοδοτεί ένα
σημαντικό βήμα προς τα
εμπρός, καθιστώντας τους
δρόμους μας
ασφαλέστερους,
καθαρότερους στον αέρα
και διευκολύνοντας τη
ζωή των πολιτών. Με τον
εκσυγχρονισμό των
τεχνικών κανόνων μας,
αξιοποιούμε την
τελευταία τεχνολογία,
ενισχύοντας την επιβολή
και διασφαλίζοντας ότι
συμβαδίζουν με την
εξελισσόμενη
πραγματικότητα της
κινητικότητας”, τόνισε
ο Απόστολος
Τζιτζικώστας, Επίτροπος
Βιώσιμων Μεταφορών και
Τουρισμού.
|